==歌詞===
Shanice&Jon Secada If I Never Knew You

If I never knew you,  If I never felt this love
如果我從未認識你     如果我從未感到這份愛
I would have no inkling of,  How precious life can be
我就不會察覺人生有多麼珍貴
And if I never held you,  I would never have a clue
如果我從未擁抱你     我就不會有線索去找到你
How at last I find in you, The missing part of me.
那些我失去的部分
In this world so full of fear  Full of raging lies.
是由於恐懼與謊言充斥了這整個世界
I can see the truth so clear
但我從你的眼中可以清楚的看清真理
In your eyes、so dry your eyes
你那透徹的雙眼
And I'm so grateful to you
我非常的感謝你
I'd have lived my whole life through
Lost forever.   If I never knew you
我的人生將永遠迷失   如果我從未認識你

If I never knew you
如果我從未認識你
I'd be safe、but half as real
我心中的安全感只有一半是真實的
Never knowing I could feel,  A love so strong and true
我不會知道我對一份愛有這麼強烈與真實的感覺
I'm so grateful to you
因此我非常的感謝你
I'd have lived my whole life through
Lost forever.   If I never knew you
我的人生將永遠迷失   如果我從未認識你

I thought our love would be so beautiful
我們的愛是如此的美好
Somehow we'd make the whole world right
有時我們讓世界倒轉
I never knew that fear and hate could be so strong
我不會知道那恐懼與仇恨會如此的劇烈
All they leave are worthless whispers in the night
唯一在黑夜裡留下的只有沒有用的耳語
But still my heart is saying we were right
但我的內心仍告訴我這是對的

If I never knew you
如果我從未認識你
( There is no moment I regret )
If I never knew this love
如果我從未找到這份愛
( Since the moment that we met )
我沒有一刻後悔過
I'd have no inkling of how precious life can be
不然我就不會察覺人生有多麼珍貴
( If our time's auspicious as that )
如果我們的美好時光在最後還是如此美好
( Is here at last )

I thought our love would be so beautiful  ( So beautiful )
我們的愛是如此的美好  (如此美好)
Somehow we make the world right
有時我們讓世界倒轉
I thought our love would be so beautiful
我們的愛是如此的美好
We turn the darkness into light
我們將黑暗轉為光明
And still my heart is saying we were right
而我的內心也告訴我這是對的
We were right
我們是對的

And if I never knew you  (If I never knew you)
如果我從未認識你   (如果我從未認識你)
I'd have lived my whole life through
我會讓我的人生像藍天一樣清澈
Empty as the sky,  Never knowing why
Lost forever,   If I never knew you
永遠不知情  永遠迷失  如果我從未認識你

http://www.youtube.com/watch?v=KiuBw_kj1-U&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KiuBw_kj1-U


==回應===
這首歌曲真的非常好聽
A段和合唱的地方,細微的感情描寫的非常簡單深刻

前幾天去聯誼,是我第一次聯誼
男生很多,但是我可以馬上就發現同頻率的特質的人,在哪裡

我跟怡秀說:
其實只要先清楚自己是怎麼樣的女生,就可以了
這世界有各式各樣的女孩,而男孩也會喜歡各式各樣的女孩
不會全世界的男人都只喜歡愛漂亮很瘦的女孩
也不會全世界的男人都只愛可愛型的女孩

做你自己
就會吸引到喜歡你的男孩。

以前,我太伶牙俐嘴被朋友指出來
我會覺得我做錯事了
不過現在,我反倒覺得
那就是我,當然我儘可能不用言語傷害別人
但如果真的沒辦法溝通,那就不必勉強

要假裝,實在是太容易了
就像演戲要演一個大壞蛋一樣簡單
但要做個好人,呈現最真的自己,忍受自己有能力卻還是要被欺負,卻是很難的。

在我還沒放棄自己之前
即使我必須永遠孤單一個人尋求
也沒關係。

arrow
arrow
    全站熱搜

    用心生活 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()