紅磨坊,每次看都覺得很好看,音樂很好聽
但是總是不能接受結局
女主角非死不可
男爵最後被犧牲的很廉價


 


==歌詞===


Come What May哪怕受盡風霜



Never knew I could feel like this
從不知道我會有這樣的感受
Like I've never seen the sky before
像是從未曾見過蔚藍的天空
I want to vanish inside your kiss
讓我消失在妳的熱吻之中
Every day I'm loving you more and more
讓妳的愛戀隨著每天加深
Listen to my heart, can you hear it sings
聆聽我的心, 妳是否聽到它的吟唱
Telling me to give you everything
告訴我奉獻我的一切給妳
Seasons may change, winter to spring
四季輪替, 寒冬過後春天即將降臨
But I love you until the end of time
但我愛妳直到時間的盡頭


Come what may
Come what may
哪怕受盡風霜


I will love you until my dying day
我會愛妳直到失去生命的那天


Suddenly the world seems such a perfect place
突然間, 世界變得如此美好
Suddenly it moves with such a perfect grace
突然間, 世界運轉得如此優雅
Suddenly my life doesn't seem such a waste
突然間, 我的生命不再毫無意義
It all revolves around you
我們的世界隨著你旋轉
And there's no mountain too high
沒有無法攀越的高山
No river too wide
沒有無法橫渡的大河
Sing out this song I'll be there by your side
大聲唱出這首歌, 我就會來到你身旁
Storm clouds may gather
狂風驟雨也許即將來臨
And stars may collide
星星也許互相撞擊 
But I love you until the end of time
但我愛妳(我愛妳)   直到時間的盡頭


Come what may
Come what may
哪怕受盡風霜, 哪怕受盡風霜
I will love you until my dying day
但我愛妳(我愛妳)   直到時間的盡頭


Oh, come what may, come what may
哪怕受盡風霜, 哪怕受盡風霜
I will love you, I will love you
我會愛妳, 我會愛妳
Suddenly the world seems such a perfect place
突然間世界變得如此美好
Come what may
Come what may
哪怕受盡風霜, 哪怕受盡風霜
I will love you until my dying day
但我愛妳(我愛妳)   直到時間的盡頭
但我愛妳(我愛妳)   直到時間的盡頭


 


==回應=== 


我想,應該大家都知道這是紅磨坊最後男女主角深情對唱的歌曲
我想,應該大家都知道在電影唱完這整尾聲的歌曲之後,女主角死在玫瑰花瓣裡....



不論四季如何轉換
我愛你
直到我死亡的那一天臨到




紅磨坊我看過三次,除了很喜歡歌曲之外,也喜歡她的悲劇設定....


雖然不能深刻的了解男女主角的相愛和吸引之處,這是電影沒有呈現的面向


 


公爵的結局是悲慘的,也是必然的,雖然錢不能勝過偉大的愛情


但是,年老和外貌是不能勝過俊男美女的,或多或少也別唾棄他八,可憐的傢伙


 


*


喜歡的歌還有另一首,不過這首喜歡的就有加入戲劇的影像部分


部分歌詞


His eyes upon your face
His hand upon your hand
His lips caress your skin

It's more than I can stand


你知道這首歌的答案了嗎?^^"

arrow
arrow
    全站熱搜

    用心生活 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()